Marktplaats Forum!
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats.

+9
bertwerkt
Hokatexdriver
swinnen_stef
Ruud
Henk
j.ketting
MarkZtm
theol
riehoe
13 plaatsers

Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats.

Bericht  riehoe za 27 okt 2012, 20:12

Ben je er al mee geconfronteerd? Met de vernieuwde site van Marktplaats? Heb je dan ook al ontdekt dat Marktplaats met deze vernieuwing de niet betalende adverteerders zo veel mogelijk het leven zuur wil maken? Het is een crime om je advertenties te vernieuwen als je er een hele reeks hebt. Ook het plaatsen is geen lolletje. Zo vlot alles 'vroeger' werkte zo stagnerend werkt het nu! Bovendien werkt alles bij lang en na niet vlekkeloos. Nee, geen succes, maar wel een strategie die heel wat MPers doodongelukkig maakt. Er blijkt al heel wat kritiek op MP te zijn binnengekomen, maar daar op handelen? Nee hoor, ze gaat stug door met schijnbaar alleen maar eurotekens in de ogen. Foei Marktplaats...! Misschien een massale boycot en op naar tweede handsnet of speurders? Of staat er iemand op die een nieuwe vorm van marktplaats ontwikkelt?

riehoe

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Re: De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats.

Bericht  theol zo 28 okt 2012, 21:01

Volkomen mee eens. Wie helpt mee om deze domme zet van Marktplaats die én adverteerders én kopers dupeert in de pers aan de orde te krijgen? Marktplaats lijkt inderdaad alleen nog oog en oor voor de betalende aanbieders te hebben. Via mijn mailbox komen voortdurend reactie binnen.
Een paar reacties:

Tom: wat een drama! ben een nu een uur bezig met een paar advertenties plaatsen, eerder had ik dat in 10 minuten gedaan..! Daaag Marktplaats! Hallo Speurders!!
Macha: Geef ons A.U.B de oude versie terug!
Marianne: Beste marktplaats , ik ben een trouwe gebruiker van marktplaats , kan er uren op rondsnuffelen maar helaas nu niet meer : ik krijg enomre koppijn van die veel te witte achtergrond !!!
En om nu speciaal voor marktplaats steeds mijn kleuren te moeten aanpassen daar heb ik ook geen zin in .
Gelukkig las ik hier al dat ik in ieder geval niet de enige ben die pijn krijgt van het rondsnuffelen op mp .
Hopelijk houden jullie hier echt rekening met de 'klanten' en gaan jullie iets doen aan die afschuwelijke felle witte achtergrond.
T:Eigenlijk vond ik de oude versie beter dan de nieuwe.
Ook met foto's uploaden moet je ze dus per foto selecteren, was de oude versie toch beter kon je in 1 keer 3 foto's uploaden. Nee elke verandering is nog geen verbetering.
Gerben: Ik zie geen enkele verbetering op de nieuwe site.
Vooral het plaatsen van een advertentie is traag,omslachtig en "knippen en plakken" gaat niet meer,verzenkosten is weg en je kunt niet meer zien op welke pagina je staat.
Ik plaatste dagelijks met plezier meerdere advertenties maar dat is nu onmogelijk gemaakt,erg jammer!
Ik denk dat ik maar eens ga kijken hoe klantvriendelijk speurders werkt.
Puck: hoe kan ik bieden vanaf invoeren? alles staat als vraagprijs. of ben ik nu ontzettend blond?

En zo zijn er nog vele vele meer! En Marktplaats? Zij zwijgt of... stuurt een niets zeggend mailtje waaruit alleen valt op te maken dat zij de ingelsagen weg blijven volgen.
Hopelijk staat er een wizkid op die verstand heeft van het opzetten van een nieuwe, wel bruikbare site om zaken aan te kunnen bieden. Of moeten we inderdaad Marktplaats verruilen voor tweede handsnet etc.??

MARKTPLAATS KOM TOT ZINNEN!!

theol

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 28-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Re: De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats.

Bericht  MarkZtm ma 12 nov 2012, 11:51

theol schreef:Wie helpt mee om deze domme zet van Marktplaats die én adverteerders én kopers dupeert in de pers aan de orde te krijgen?

Verschrikkelijk is die nieuwe versie van Marktplaats!! Als er niet snel iets aan gedaan word zal marktplaats veel gebruikers verliezen en zal Speurders of tweedehands.nl aan de top komen.
Met ze allen moeten we duidelijk maken dat de verandering géén verbetering is en dat de oude versie terug moet!!

MarkZtm

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 12-11-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Marktplaats.nl: een steeds groter wordende teleurstelling

Bericht  j.ketting ma 12 nov 2012, 20:50

Het enige dat ik tot nu toe heb gemerkt, is dat ze een aantal superhandige opvalmogelijkheden hebben geschrapt. Dat geldt ook voor het Marktplaats Tegoed. Als veelgebruiker ben ik diep teleurgesteld!

Verder vind ik het absurd dat ze e-mailadressen en url's in reacties maskeren en dat alle communicatie via Marktplaats gaat. En dat terwijl een telefoonnummer wel gewoon zichtbaar is.
Ik wil dat de mensen met wie ik onderhandel mijn e-mailadres gewoon kunnen zien. Tegelijkertijd wil ik hun e-mailadres ook kunnen zien. Dat creëert namelijk een stukje vertrouwen.

Tenslotte is het belachelijk dat ze Google Chrome niet ondersteunen. Mijn ervaring is dat de betaling soms faalt in deze browser. Volgens de helpdesk moet ik maar Internet Explorer gebruiken.
Waarom? Omdat je daarmee geen ads kunt blokkeren?

En zo zijn er nog veel meer minpunten op te noemen.
Ze kunnen binnenkort de hele website wel opdoeken; de lol is er helemaal van af!

j.ketting

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Re: De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats.

Bericht  Henk vr 16 nov 2012, 13:54


Marktplaats is met de vernieuwing voorbij gegaan aan het gebruikersgemak. Je eigen advertentie overzicht en voor bij meer dan 1000 stuks is niet meer overzichtelijk en om je oudste te bekijken moet je 22 keer klikken om daar te komen.

Geen bevestiging mails meer van verwijderde advertenties, Marktplaats verstuurd alleen nog mails met Nog niet verkocht, alle andere zijn niet meer beschikbaar.

Het plaatsen van advertenties duurt een eeuwigheid, teksten kopiëren en plakken werkt niet, spaties, vetgedrukt wordt niet uitgevoerd waardoor alles achter elkaar komt te staan wat er niet uit ziet en onleesbaar is.

Marktplaats zelf reageert niet of met een sorry, ben meer dan 6 jaar actief met altijd goede verkopen maar zie het nu al na een week vele malen minder worden. Er zal toch meer aandacht aan het gebruikersgemak moet worden geschonken en niet alleen aan het design.

Henk

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Nieuwe marktplaats

Bericht  Ruud za 17 nov 2012, 11:59

Inderdaad zoals meerdere mensen dit beleven.

Het is geen nieuwe inrichting van een doe hetzelfwinkel maar een totaal andere beleving.

Ik vind vanaf de 1e aanblik die heldere uitstraling lelijk en hinderlijk, het overzicht van gezochte advertenties komt er niet meer in voor en war mij ook opvalt is dat je een advertentie niet meer kunt doorsturen.

Vervelend is het als nu 1 item zoekt met wel meer dan 10 pagina's dan kun je niet meer afstemmen op 100 advertenties op een pagina. Met het oude overzicht (en de kleiene foto's), had ik geen probleem.

Ik weet niet of MP er nog iets aan gaat doen met de opmerkingen op dit forum.

Gr Ruud affraid


Ruud

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Re: De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats.

Bericht  swinnen_stef zo 09 dec 2012, 16:19

de oude marktplaats was voor mij veel eenvoudiger
ik woon nl in belgie dus zoek ik vaak per provincie
nu moet ik 10 talle paginas bekijken om vb maar 5 zoekertjes te vinde waar ik geen 100 of 200 km voor moet rijden

swinnen_stef

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 09-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Geld verdienen, geld verdienen, geld verdienen..................

Bericht  Hokatexdriver vr 21 dec 2012, 11:17

Beste mensen,

Ik heb het ook helemaal "gehad" met MP, vond het altijd een prettige site om te adverteren en de resultaten waren ook prima.

Ik heb mijn toevlucht gezocht tot andere verkoopsit's zoals Speurders, tweedehands.net en advertentieplanet. De bezoekersaantallen bij deze site's komen nog niet in de buurt van MP aantallen maar ik ben er van overtuigd dat dit wel gaat veranderen. Ik ben mijn advertentie's op MP aan het afbouwen en als zoveel mogelijk adverteerders overstappen naar bvb Speurders ea dan krijgen die vanzelf ook wel de bezoekersaantallen die nodig zijn om toch je spullen aan de man te brengen.

MP is inmiddels tot één grote zeer klant onvriendelijke webwinkel verworden! Sinds de Amerikanen de baas zijn geworden telt alleen maar geld verdienen, geld verdienen, geld verdienen, geld verdienen etc etc etc..........

Dus hierbij een oproep;

MASSAAL MARKTPLAATS BOYCOTTEN ! ! ! !
[i]

Hokatexdriver

Hokatexdriver

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 20-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty de vernieuwde of verklooide site van mp

Bericht  bertwerkt zo 06 jan 2013, 23:49

Ook ik ben niet tevreden over de verandering van marktplaats. Het werkt zeer onprettig.
Ook voor betaalde advertenties.
Ik heb een jaar lang een betaalde advertentie op mp. Elke twee weken wordt deze bovenaan geplaatst. Door een fout van mp is dit gedurende 5 maanden niet gebeurd. Ik heb mijn beklach gemaild via de link contact, maar kreeg geen reactie. Wel om de week een mail hoe ik mijn advertenties kan optimaliseren. Uiteindelijk iemand bereikt via mail en telefoon. Aangegeven dat mp niet aan de afspraak heeft voldaan. Als compensatie mocht ik 5 keer de advertentie bovenaan plaatsen. Hier ben ik niet mee accoord gegaan aangezien mijn advertentie al om de week bovenaan wordt geplaatst. Andere mogelijkheden waren er niet. Dan moest ik maar een klacht indienen. Dit heb ik gedaan, er werd niet op gereageerd. Een aantal maanden later belde een werknemer van mp over een andere advertentie en heb alsnog mijn beklag gedaan. De volgende dag werd ik terug gebeld met het voorstel om een advertentie voor drie maanden te plaatsen voor zo’n 21 euro. Dit is een aanbieding die voor iedereen geld.
Schandalig. Een afspraak niet nakomen en een klant zo met een kluitje in het riet sturen, communiceren is ook niet mp sterke kant, ja alleen om klanten te werven, dus geld binnen halen.
Ik hoorde later dat betaalde adverteerders contact kunnen opnemen met marktplaatszakelijk.nl. Dit verloopt beter.

Het is duidelijk, marktplaats wil geld binnen halen zonder te staan voor professionaliteit. Net zoals de voorganger ben ik bezig op andere sites zoals speurders, aanbodpagina, tweedehandsnet, dienstenplein, koopplein, biedplaats etc…

Laten we hopen dat er geduchte concurrentie gaat komen.

Bert

bertwerkt

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Er is er nu een 321deal

Bericht  badmaus wo 16 jan 2013, 13:40

Ik heb een leuk alternatief gevonden via een vriend van mij.

Met een leuk concept 321deal.nl.

Volgens mij moet de bekendheid nog komen maar vond dit wel aantrekkelijk.

Heb gelijk maar een aantal adv gratis geplaatst.

Groet,

Badmaus.

badmaus

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 16-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Ben op 321deal.nl wezen kijken

Bericht  dekeizer zo 03 feb 2013, 13:28


321deal.nl ziet er zo op het 1e gezicht goed en verzorgd uit. Ik heb nog niet helemaal door hoe het werkt, maar volgens mij bied je niet tegen elkaar op.
De prijs gaat dagelijks een klein beetje naar beneden.
Wat ook leuk is, is dat je advertentie zichtbaar blijft op de homepage...deze kan je de hele tijd verversen zag ik snel met zo'n groene knop. Sta je tenminste niet na 3 uurtjes op pagina 15 zoals op MP. Ga me er vandaag in verdiepen want ze hebben een uitleg op de site..

Ik kom erop terug voor jullie...of hebben jullie zelf al gekeken?
groet
De Keizer king


badmaus schreef:Ik heb een leuk alternatief gevonden via een vriend van mij.

Met een leuk concept 321deal.nl.

Volgens mij moet de bekendheid nog komen maar vond dit wel aantrekkelijk.

Heb gelijk maar een aantal adv gratis geplaatst.

Groet,

Badmaus.

dekeizer

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 03-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Re: De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats.

Bericht  dekeizer zo 10 feb 2013, 23:38

Ik heb op 321deal.nl wat rondgeneusd en de eerlijkheid gebied te zeggen dat het een verdomd leuke site is. Natuurlijk is er nog niet zoveel traffic als op MP, maar dat gaat denk ik vanzelf wel komen. Ze hebben het in ieder geval keurig opgezet. Zoals ik de website heb gezien gaan we echt terug naar de particuliere verkoper. Kijk, speurders.nl en tweedehands.nl is MP in het klein, doen precies hetzelfde. EN deze site heeft net een iets ander concept wat het volgens mij wel leuker maakt dan de rest.

Voordelen/leuke dingen tov MP
De advertenties op de homepage (zgn lopende deals) worden willekeurig uit de database geplukt. Dus ook al staat je advertentie al 3 weken op de site, dan kan die nog op de homepage staan.... en je kan de homepage idd met een groene knop telkens verversen Very Happy
Op de laatste dag van de plaatsing verschijnt je advertentie weer op de homepage onder de rubriek "laatste dagdeals". Dus wordt je advertentie weer zichtbaar voor kopers...erg goed gedaan.
Bij de zoekfunctie kan je aangeven of je alleen particuliere of zakelijke advertenties wilt zien. Dat scheelt tov MP wel eerst door 10 pagina's "zakelijke advertenties" heen baggeren.

Nadelen
1 Is niet zo groot als MP
2 er is dus weinig traffic


Ik heb mezelf maar aangemeld op de website.
Het concept is idd dat je een startprijs en een minimumprijs moet opgeven. Dagelijks gaat je verkoopprijs dan stapsgewijs naar beneden tot je minimumprijs bereikt is. Er wordt dus niet geboden zoals op MP. Iemand vindt de prijs voor het artikel goed en koopt het dan voor die prijs...wel lekker hoor. Je hoeft niet meer te onderhandelen of te reageren op van die "shit-biedingen".

Ik ga wel iets op 321deal.nl zetten...gewoon om te kijken hoe het allemaal werkt en of er iets uitkomt en of ik nog tegen andere nadelen aanloop.

Zo nu op naar de carnaval!

gr
De Keizer king

dekeizer

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 03-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Marktplaats moet stoppen!

Bericht  LB51 di 17 dec 2013, 21:35

Ik wil wel helpen om Marktplaats in de pers aan te gaan pakken.
Mijn probleem met Marktplaats zijn degenen achter deze site. Zij denken dat zij jezus zijn. Ik ben een regelmatige gebruiker, van het een op het andere moment kan ik geen advertenties meer plaatsen. Als je om opheldering vraagt krijg je een standaard lulverhaal dat er vanaf mijn verbinding (die ik alleen zelf gebruik) meerdere overtredingen zijn begaan. LULKOEK.
Ik vind dat het er absoluut niet toe doet of een dienst gratis is. Je biedt een dienst goed aan of helemaal niet.

Ik ga juridisch advies inwinnen, eens kijken of dat tuig achter Marktplaats aangepakt kan worden.

Groet,
Loek.

LB51

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 17-12-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Hoe staat het er nu voor?

Bericht  126 vr 12 sep 2014, 18:58

Zijn er nog veranderingen geweest.?
Zijn de andere sites nu ook beter?Zoals speurders e.d?
De mensen hierboven die zich beklaagd hebben,zijn die al wat wijzer geworden?
Ikzelf vind het ook een heel gedoe.
Gisteren is opeens mijn account weg wat ik al ruim 9 jaar had.
Gemaild maar ze konden er uiteraard weer eens niets aan doen.
Ik moest maar een nieuw aanmaken en dan begint de teller weer op nul.
Ik vond het wel wat hebben dat er 9 jaar achter je naam staat.
Dat straalt toch een beetje vertrouwen uit aan potentieele kopers

126

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 19-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats. Empty Re: De vernieuwde of... verklooide site van Marktplaats.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum