Marktplaats Forum!
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats

+2
coroos
HUPHTOR
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ik wil de RSS functie terug!

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Vote_lcap100%RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Vote_rcap 100% 
[ 5 ]
RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Vote_lcap0%RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Vote_lcap0%RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 5
 
 

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Empty RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats

Bericht  HUPHTOR zo 18 nov 2012, 22:26

Storen jullie je ook zo aan het feit dat Marktplaats de RSS functie heeft verwijderd? Ik vond dat echt een geweldige manier om alles waar ik in geïnteresseerd ben te volgen.

Zoals het nu gaat zou ik dagelijks 20+ keer handmatig zoeken. Dat ga ik dus niet doen. Gevolg: Ik zal minder kopen en aanbieders van net dat ene rare dingetje waar ik naar op zoek ben...zal het dus niet aan mij kunnen verkopen.

Op, het inmiddels niet bereikbare, forum van Marktplaats werd door een medewerker toegezegd dat er een mogelijkheid zou komen om de zoekopdrachten op te slaan ...niet dus.

Vreemd is ook dat eBay en de meeste andere veiling/verkoop sites gewoon RSS faciliteren.

Iemand ideeën hoe wij MP ervan kunnen overtuigen dan ze de RSS functie gewoon weer gaan ondersteunen?

HUPHTOR
HUPHTOR

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 18-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Empty Re: RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats

Bericht  coroos do 22 nov 2012, 10:08

In de tussentijd:

Code:
www . marktplaats . nl / opensearch.php?q=LEGO%207938

met achter de q= de URL-ified zoek string; om het simpel te maken: gebruik alleen a-z, A-Z, 0-9 en wat punten en komma's, geen >, <, %, &, etc. en vervang spaties door %20. Je kunt proberen de URL gewoon in te vullen in je browser, op enter te drukken en dan de URL te copy/pasten. In Chrome op Mac OS X kopieert hij het dan als:

Code:
www . marktplaats . nl / opensearch.php?q=LEGO%20%3C%3E&%

In de URL bar was dat

Code:
...?q=LEGO%20<>&%

Handig is anders, maar ja, voor een koopje is dit een koopje. Zeker nu de munten van de Sint allemaal zoek zijn. Wat een gedoe, he?

P.S.: De URLs zijn wat gemodificeerd, anders mag ik ze niet posten op dit forum.

coroos

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 22-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Empty Re: RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats

Bericht  HUPHTOR ma 26 nov 2012, 19:11

coroos schreef:In de tussentijd:....

Bedankt voor de suggestie ...maar ik snap niet helemaal wat je er mee bedoeld? Beetje uitleg zou fijn zijn Smile

Ik kreeg overigens net een mailtje van Marktplaats. Schijnbaar zijn ze toch gezwicht voor de argumenten van de gebruikers. Ik moet zeggen dat ik dat erg netjes vind. Dus: complimenten voor MP in deze Smile

Het mailtje:

Hartelijk dank voor uw bericht.

U geeft in uw bericht aan dat u de RSS-Feed functie mist. Ik kan me voorstellen dat dit heel vervelend is.
Een aantal functionaliteiten ontbreekt inderdaad nog of werken iets anders dan u wellicht gewend bent. De meest gebruikte functionaliteiten komen terug in de vernieuwde versie, ook de functie RSS-Feed. Het duurt echter nog iets langer voordat dit zover is en volledig compleet is.

Onze excuses voor dit tijdelijk ongemak.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
HUPHTOR
HUPHTOR

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 18-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Empty Re: RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats

Bericht  coroos ma 26 nov 2012, 21:04

HUPHTOR schreef:
Bedankt voor de suggestie ...maar ik snap niet helemaal wat je er mee bedoeld? Beetje uitleg zou fijn zijn Smile

Tik in je URL bar maar eens www . marktplaats . nl / opensearch.php?q=LEGO (zonder de spaties) in en je zult een stukje XML te zien krijgen. Dat is een RSS feed. De URL in je RSS feed reader kopieren en dan heb je een lopende search. Vervang LEGO door iets anders en je krijgt andere resultaten.

coroos

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 22-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Empty Re: RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats

Bericht  jvhaarst ma 10 dec 2012, 21:18

Dat werkt niet.
Wat wel werkt is kopen . marktplaats . nl / opensearch.php?q=LEGO


In een mail die ik vandaag kreeg stond trouwens dit:
Het spijt mij u te moeten mededelen dat het in de nieuwe versie van de website helaas niet langer mogelijk is om de RSS-functie in te schakelen.

jvhaarst

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 10-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Empty Re: RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats

Bericht  HUPHTOR ma 24 dec 2012, 21:03

Ik heb geprobeerd 'www . marktplaats . nl / opensearch.php?q=LEGO (zonder de spaties)' in firefox in te voeren. Dat werkt niet. Ik kom niet bij een stukje XML uit.

coroos schreef:
HUPHTOR schreef:
Bedankt voor de suggestie ...maar ik snap niet helemaal wat je er mee bedoeld? Beetje uitleg zou fijn zijn Smile

Tik in je URL bar maar eens www . marktplaats . nl / opensearch.php?q=LEGO (zonder de spaties) in en je zult een stukje XML te zien krijgen. Dat is een RSS feed. De URL in je RSS feed reader kopieren en dan heb je een lopende search. Vervang LEGO door iets anders en je krijgt andere resultaten.
HUPHTOR
HUPHTOR

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 18-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Empty Marktplaat rss feed extensie

Bericht  robertbuzink do 31 jan 2013, 01:09

Ik heb een scriptje gemaakt dat boven aan de zoekpagina een rss feed voor de zoekopdracht. Misschien handig totdat marktplaats zelf de rss-feeds weer implementeert. Het is een userscript dat je in Firefox kunt gebruiken met de GreaseMonkey extensie en in Chrome met de Tampermonkey extensie. Het heet Marktplaats rss feeds en je kunt het hier vinden: userscripts.org/scripts/show/157961 .

robertbuzink

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 31-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Empty Re: RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats

Bericht  HUPHTOR di 05 feb 2013, 12:49

robertbuzink schreef:Ik heb een scriptje gemaakt dat boven aan de zoekpagina een rss feed voor de zoekopdracht. Misschien handig totdat marktplaats zelf de rss-feeds weer implementeert. Het is een userscript dat je in Firefox kunt gebruiken met de GreaseMonkey extensie en in Chrome met de Tampermonkey extensie. Het heet Marktplaats rss feeds en je kunt het hier vinden: userscripts.org/scripts/show/157961 .

Tof! Ik heb het geïnstalleerd en het lijkt te werken. Super goed! Jammer dat hij alleen kan zoeken in de hoofdcategorieën. Houd ons op de hoogte van je verbeteringen en nogmaals dank! Very Happy
HUPHTOR
HUPHTOR

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 18-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Empty google alerts

Bericht  BdR76 za 20 apr 2013, 15:28

Nog even een laat antwoord maar misschien handig. Je zou ook Google alerts kunnen gebruiken. Je krijgt dan een mailtje op het moment dat google een nieuwe pagina heeft geindexeerd met bepaalde zoekwoorden.

Ik weet alleen niet hoe snel Google Search alles van marktplaats opslokt, er kan evt. een dag ofzo tussen zitten.

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats 2jfalw3

BdR76

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 20-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Empty rss-widget

Bericht  Wouter78 do 17 jul 2014, 12:36

Kijk ook eens op http://www.rss-widget.nl/rss-marktplaats-zoeken.php.

Je kunt hier gemakkelijk een Marktplaats rss-feed aanmaken en verfijnen op verkoper, trefwoord(en), hoofdcategorie, subcategorie, prijs en postcode.

Werkt super!

Wouter78

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 09-07-14

Terug naar boven Ga naar beneden

RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats Empty Re: RSS-Feed functie verdwenen bij Marktplaats

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum